Kennelhoest....Enten ja of nee

Buddy
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Kennelhoest....Enten ja of nee

Bericht door Buddy » zo 23 jun 2013, 20:15

Hoor de laatste tijd vanuit meerdere kanten dat het enten tegen kennelhoest niet perse nodig is als je hond niet
* naar een kennel gaat
* bij een hondenuitlaatservice zit
* vaak in aanraking komt met grote groepen honden.

Het werkt hetzelfde als een griepprik, het is niet zeker dat de honden het niet krijgen omdat het ook een andere vorm kan zijn,als ze het krijgen kunnen ze er wel ziek van worden, maar het is niet dodelijk.
Ik twijfel nu of ik het wel of niet moet doen ben er benieuwd naar jullie mening ??
Groetjes van Hans, Esther en een lebber van Buddy

Afbeelding

A friend is someone who can see the hurt in your eyes, while everyone else is fooled by your smile

Djinta
Forumstamgast

Re: Kennelhoest....Enten ja of nee

Bericht door Djinta » zo 23 jun 2013, 21:26

Hoi.

Toen Djinta met sommige vakanties nog naar een kennel ging, hebben we hem altijd laten enten tegen kennelhoest. Tegenwoordig gaat ie niet meer naar een kennel, dus ook geen enting meer. Lijkt me niet nodig.

Groetjes Sandra
Je kunt een mens enkel beoordelen naar hetgeen men van hem weet en hoe gering is uw kennis.

Krelis
Niet te stoppen

Bericht door Krelis » ma 24 jun 2013, 06:06

Wij doen het er eigelijk gewoon altijd bij tijdens zijn entingen.
Ook omdat we samen naar het buitenland op vakantie gaan,je weet nooit wat je tegen komt.
Dus wij doen het wel.
Groetjes Christion, Karin en Krelis

Afbeelding

Al is de leugen nog zo snel,De waarheid achterhaald haar wel.

Ien
Forumstamgast

Bericht door Ien » ma 24 jun 2013, 14:09

Als je meedoet aan shows, of naar een hondenschool gaat, wordt eigenlijk van je verwacht dat je het wel doet.
Kane krijgt totaal nu geen intentingen meer. Die heeft er sinds een bepaalde leeftijd teveel last van en ik heb vorig jaar beslist dat het welletjes geweest is. Die komt ook niet meer in contact met andere honden. Houdt natuurlijk wel een risico in als één van de anderen ziek zou worden, maar dat is bij een oude hond altijd het geval. :euh:

Je kan je ook de vraag stellen of enten in zijn totaliteit wel nodig is?
Onze dierenarts (en vele anderen) zeggen nl. dat de eerste 2 jaren enten voldoende is, daarna hebben ze meer dan genoeg antistoffen opgebouwd. Je zou dmv titeren jaarlijks kunnen laten vaststellen of je hond nog voldoende antistoffen heeft.
Dit wordt momenteel echter nog niet aanvaard (bv. bij dierenartscontrole op show) en de kostprijs blijft.

behendige hovi's
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 3
Contacteer:

Bericht door behendige hovi's » wo 26 jun 2013, 07:42

Ien, ik ben het helemaal met je eens over het enten.

Mijn honden laat ik titeren en als de waardes van een bepaalde vaccin niet goed zijn laat ik de hond daarvoor enten.
Janou is allergisch voor de kennelhoest enting en voor de cocktail enting. Ze is ook al 5 jaar niet meer ingeent, en ze is nooit ziek. En ik neem haar overal mee naar toe, zit ook in vieze sloten enz. Ik ben naar Duitsland geweest, ga met de honden naar de shows.

Laats was er kennelhoest bij ons op de hondenschool, die van mij hebben nergens last van gehad, de honden die daarvoor ingeent zijn kregen allemaal kennelhoest.

Mijn Chito heb ik als pup alle entingen gegeven, vorig jaar een titerbepaling laten doen, en hij heeft nog antistoffen tot 2016. Dus dat was toen nog 4 jaar.

Ik ben echt niet tegen inenten, maar als het niet nodig is waarom zou ik het dan doen.

Djinta
Forumstamgast

Bericht door Djinta » wo 26 jun 2013, 10:32

Hoe gaat titeren in z'n werk? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Beetje raar dat er een methode bestaat om te kijken of enten nodig is en er wordt niet standaard gebruik van gemaakt.
Je kunt een mens enkel beoordelen naar hetgeen men van hem weet en hoe gering is uw kennis.

Buddy
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Bericht door Buddy » wo 26 jun 2013, 15:58

Djinta schreef:Hoe gaat titeren in z'n werk? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Beetje raar dat er een methode bestaat om te kijken of enten nodig is en er wordt niet standaard gebruik van gemaakt.

IK ben ook erg benieuwd hoe het titeren werkt ???, want waarom enten als het niet nodig is ......
En wat zijn de kosten van titeren ??
Groetjes van Hans, Esther en een lebber van Buddy

Afbeelding

A friend is someone who can see the hurt in your eyes, while everyone else is fooled by your smile

behendige hovi's
Niet te stoppen
Contacteer:

Bericht door behendige hovi's » wo 26 jun 2013, 22:07

Ik weet uit ervaring dat de meeste dierenartsen dit maar onzin vinden. Ik train zelf bij een dierenarts en die vind dat vers vlees en titeren maar onzin.

Veertjuh
Beheerder
Aantal hovawarts: 0

Bericht door Veertjuh » do 27 jun 2013, 21:09

Het is geen onzin, alleen zijn de meeste titerbepalingen onbetrouwbaar, in ieder geval de "in-huis-tests" die dierenartsen zelf kunnen doen zonder bloed naar een laboratorium op te sturen. Daarom is het (nog) niet algemeen geaccepteerd.
Afbeelding

behendige hovi's
Niet te stoppen
Contacteer:

Bericht door behendige hovi's » do 27 jun 2013, 22:30

Veer, bedankt voor je uitleg. Bij mijn honden wordt ook altijd bloed geprikt voor de titerbepaling.

Plaats reactie