Dog Show Luxembourg november 2011

Veertjuh
Beheerder
Aantal hovawarts: 0

Dog Show Luxembourg november 2011

Bericht door Veertjuh » do 13 okt 2011, 22:23

Sheffield is ingeschreven voor de hondenshow in Luxemburg op 6 november :pom:
Dog Show Luxembourg

Het is onze eerste show in het buitenland. En eigenlijk is het best wel gênant, want voordat we Sheffield kregen, waren zowel m'n moeder als ik best wel een beetje "anti-hondenshow". Het maakt toch niet uit hoe je hond eruit ziet?! Als -ie maar lief en gezond is! Nee, showen zouden wij nooit gaan doen!
Maar toen hoorden we van de clubmatch. Dat kon wel, want daar heerst een lekker vrije sfeer en daar doen ook niet-show-mensen aan mee. Maar we zouden nooit naar een echte "tentoonstelling" gaan, dat was echt niks voor ons.
Clubmatch 2009: Sheffield werd geplaatst (4U in de open klasse) en toen waren we ineens toch wel benieuwd wat hij zou doen op een tentoonstelling... Maar we zouden hem echt niet op de show gaan staan borstelen, zoals die poedelmensen die een hele trimtafel meenemen. En we zouden al helemaal niet handmatig zijn poten goed neerzetten als hij niet helemaal netjes voor de keurmeester stond. Dan is het toch niet natuurlijk meer, het moet wel een hond blijven.
Nou, ik kan je vertellen: Sheffield is inmiddels Nederlands Kampioen, er gaan borstels en scharen mee naar clubmatches en shows, en bij de afgelopen clubmatch betrapte ik mijn moeder er zélfs op dat ze Sheffield zijn achterhand beter neerzette :grin:

En nu zijn we alweer bij de volgende stap: het buitenland! Ik heb niet de illusie dat Sheffield ook maar enige kans maakt, maar ik ben wel heel benieuwd of zo'n buitenlandse show lijkt op hoe het in Nederland georganiseerd is. En stiekem is het ook wel een beetje spannend! Wij maken er in ieder geval een heerlijk lang weekend van, in het mooie Luxemburg, gezellig samen met de hondjes.

Er kan trouwens nog tot 21 oktober ingeschreven worden.
Afbeelding

hetty
Niet te stoppen

Re: Dog Show Luxembourg

Bericht door hetty » do 13 okt 2011, 22:27

Vooral een heeeeel fijn laaaaang weekeinde gewenst in het mooie Luxemburg!!
En ach, als jullie er toch zijn..... dan ook maar veel sukses op de show. :fluit:

Hahaha. GO GO GO SHEF !!! :pom: En laat ze daar maar een mooie poep ruiken :pom:
hälsningar, Hetty
tass av Mas och lick av Biek

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » do 13 okt 2011, 22:29

Dankjewel!
Afbeelding

Anmack
Forumstamgast
Aantal hovawarts: 2

Bericht door Anmack » do 13 okt 2011, 23:26

Haha die Veertjuh, als ik jou verhaal zo lees lijken het mijn eigen woorden wel, geen show,'s of wat dan ook, that,'s so not me, riep ik tegen iedereen. Nou moet ik ze gaan uitleggen dat de inschrijving voor de Winner eind november bijna is ingevuld.
We wensen jullie heel veel plezier en succes, als het dichterbij was, was ik je komen aanmoedigen.

Groet An

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » do 13 okt 2011, 23:27

Hahaha, gelukkig zijn we hier dus niet de enigen in :grin:
Afbeelding

Anmack
Forumstamgast

Bericht door Anmack » do 13 okt 2011, 23:33

Nee zeker niet alleen vraag ik me af wat ik nou weer aan moet trekken hihi, ik heb verleden jaar in Eindhoven een dame gezien in een blauw mantepakje met bij passende schoentjes van die ballerina,'s, ze leek wel een stewardes, ach die arme Ridgeback, NOU ECHT NIET dat gaat niet gebeuren, hou me op de hoogte

Gr. an

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » do 13 okt 2011, 23:36

Hahahaha, nee, daarvan ben ik zéker dat dat bij ons ook niet gaat gebeuren. Wel iets netter dan op de clubmatch, maar een mantelpakje daar krijg ik m'n moeder echt niet in, en zie ik het nut ook niet van in trouwens.
We letten inmiddels wel een beetje op de kleur van de kleding, dat Shef z'n kleuren mooi uitkomen, maar dat is eigenlijk al erg genoeg :oeps:
Afbeelding

Anmack
Forumstamgast

Bericht door Anmack » do 13 okt 2011, 23:42

Ik ga me daar eens een beetje in verdiepen, wat foto,'s en filmpjes bekijken etc. Nu ga ik Mack lekker uitlaten en zeg weterusten, spreek je morgen vast wel weer.

Gr. An

Caroline
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Bericht door Caroline » za 15 okt 2011, 09:43

Gisteren per post de officiele bevestiging van inschrijving ontvangen, in de Kampioensklasse. Nou dat zal me wat worden.
Gelukkig duurt het nog een paar weken, want op dit moment zou hij de ring niet in kunnen: Shef heeft zich eergister verstapt en loopt rechts achter mank. Poot is bij enkelgewricht beetje warm en beetje dik, is gelukkig niet erger geworden - 'm gister meteen "op rust" gezet natuurlijk.
Nu maar heel streng zijn en niet te vlug weer aan het wandelen slaan, zodat het helemaal geneest. Wel zielig voor 'm hoor, niet wandelen, helemaal met dat prachtige weer van nu. En uit z'n dak gaan met z'n vriendje Banjer zit er voorlopig dan ook niet in.
Welzijn van de hond gaat voor alles. Gelukkig vindt hij een uitgebreide borstelbeurt heerlijk, dus dat zien we dan maar als therapie ;-) .
Groetjes van Caroline en Sheffield

fabke
Niet te stoppen

Bericht door fabke » za 15 okt 2011, 09:52

VEEL BETERSCHAP !!!!

Plaats reactie