Ludwigshafen 2012

Atie
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 2

Re: Ludwigshafen 2012

Bericht door Atie » di 14 aug 2012, 12:38

behendige hovi's schreef:Ik ben zeer benieuwd naar het keurverslag, en een ZG is toch ook prima.
Sluit ik mij bij aan.
Afbeelding

Caroline
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Bericht door Caroline » zo 19 aug 2012, 11:23

Hier volgt het verslag:
"ein 5 Jahre alter grossrahmiger sm Rüde mit kompletter Markerenzeichnung die eine Idee dunkler sein könnte. Die überzeichneten Läufe. Einwandfrei angesetzter Behang, komplettes Scherengebiss, neben den normaal entwickelten Hoden, befindet zich nog eine undefinierbare Ausbuchtung - Tierarztvorstellung empfohlen.
Die Rute wird leicht eingerollt getragen, flüssiges Gangwerk, das Haarkleid ist zur Zeit sehr kurz.
Freundliches gelassenes sicheres Wesen."

Nou was ik er wel bij maar er niet helemaal bij hoor, ik had meteen moeten zeggen dat dat bolletje bij z'n ballen er al jaren zit en ook al door de dierenarts is onderzocht en geen kwaad doet - en hem gelukkig ook niet belemmert in het maken van puppy's, haha! Maar goed, mevrouw de keurmeester was bijzonder kundig en grondig, ik vond het een ontzettend leuke show.

Afbeelding
Groetjes van Caroline en Sheffield

hetty
Niet te stoppen

Bericht door hetty » di 21 aug 2012, 21:58

En toch vind ik het gek....
Een bewezen champ die nu in een open klasse "slechts" ZG scoort......
Hadden alle voorgaande keurmeesters die hem de titel bezorgden het dan mis? Of misschien deze ene?
En ja, ik weet het wel, jurysport enzo.
Maar tóch vind ik het gek :femmy:
hälsningar, Hetty
tass av Mas och lick av Biek

riko02
Niet te stoppen
Contacteer:

Bericht door riko02 » wo 22 aug 2012, 07:45

Is niet gek Hetty........Als de keurmeester niet weet dat hij een Champ is en in de Open Klasse meedoet Shef ook zo gezien en beoordeeld wordt. Dat zag ik met Ozzie tijdens de Winner verleden jaar.
Groetjes

Jan, Rik, Ozzie en Patsy

christel
Forumstamgast

Bericht door christel » wo 22 aug 2012, 12:53

Aico heeft in de kampioensklasse ook eens een zg gehad, op de jubileumsclubmatch, is net wat de keurmeesters belangrijk vind, ze vielen toen ineens over zijn witte borstvlek. Die heeft hij al zijn hele leven , en toch kreeg hij toen een zg, van dezelfde keurmeester voordien altijd een uitmuntend gehad. Ik ben benieuwd wat hij dit jaar in de veteranenklasse krijgt. Weer dezelfde keumeester namelijk:-)

Veertjuh
Beheerder
Aantal hovawarts: 0

Bericht door Veertjuh » wo 22 aug 2012, 14:05

Shef haalde vorig jaar op de clubmatch ook een ZG, toen wél in de kampioensklasse.

Aan de ene kant snap ik het wel, het kan zijn dat een hond echt niet goed in z'n vacht zit of dat hij zo slordig loopt dat de keurmeester niet kan zien dat het gangwerk eigenlijk wel in orde is.
Maar aan de andere kant gaat het erom of hij aan de rasstandaard voldoet of niet, en dat kan natuurlijk niet de ene keer wel uitmuntend zijn en de andere keer niet (uitzonderingen als bijv. groei en ouder worden daargelaten).

Ik vond mevr. Haag in Ludwigshafen echt een goede keurmeester, ik vond de door haar verkozen BOB ook een heel mooie hovi, dus juist dan is een ZG wel jammer. Maar zij was met haar grondigheid wel de eerste keurmeester die de "balzakbreuk" van Shef opmerkte (misschien ook daarom ZG?), terwijl hij die al heeft zolang ik me kan herinneren; in ieder geval zat het er al toen hij kampioen werd. En z'n vacht is altíjd zo kort als nu, dat staat ook op een aantal eerdere keurverslagen volgens mij. Dus zou je bijna gaan denken dat de keurmeesters die Shef wél uitmuntend vonden het mis hadden :p

Er zat een stel met 4 golden retrievers in hetzelfde hotel als wij, daar deden er 3 van mee. Zij vertelden dat de keurmeester een aantal zwakke punten van de honden had opgenoemd, die voorgaande keurmeesters juist als sterke punten benoemden. Daar klopt pas écht iets niet...
Afbeelding

Caroline
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Bericht door Caroline » vr 24 aug 2012, 20:37

:duim:
Groetjes van Caroline en Sheffield

behendige hovi's
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 3
Contacteer:

Bericht door behendige hovi's » ma 27 aug 2012, 06:16

Caroline, vandaag de uitslagen gezien van de show. Een ZG voor Shef is helemaal niet slecht. De keurmeester heeft weinig uitmuntends gegeven. Dus je mag best trots zijn op Shef.

Plaats reactie