HCN Clubmatch 2011

Veertjuh
Beheerder
Aantal hovawarts: 0

HCN Clubmatch 2011

Bericht door Veertjuh » za 27 aug 2011, 11:58

Op zaterdag 10 september is het weer feest: de jaarlijkse kampioenschapsclubmatch!
Keurmeesters zijn Kirsten Wesche voor de reuen en Helge Ludwig voor de teven.
Klik hier voor meer informatie

Als trouwe supporters van Sheffield (die dit jaar voor het eerst in de kampioensklasse meedoet!) zijn Boes en ik er weer bij.
Wie gaan er nog meer naar Apeldoorn de 10e?
Afbeelding

S@ndra
Forumstamgast

Re: HCN Clubmatch 2011

Bericht door S@ndra » za 27 aug 2011, 20:59

Normaal gesproken kom ik in elk geval even buurten, 's morgens. Hoop weer veel bekenden te zien.
S@ndra & Noa

'Eagles fly alone and sparrows fly in flocks.'
(Tolstoi)

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » za 27 aug 2011, 21:14

Leuk!
Ik hoop dat het weer een beetje meezit... Vorig jaar was het prachtig!
Afbeelding

Caroline
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 1

Bericht door Caroline » zo 28 aug 2011, 10:44

Ik hoop echt dat er weer veel Hovawarts (en hun baasjes) naar de Clubmatch komen. Vorig jaar was het ook zo leuk. Sheffield (a.k.a. Sjoerd fan de Poarte Pôlle) deed voor de derde keer mee. Het was dichtbij (voor ons althans), het weer zat erg mee en KCA heeft een mooi terrein.
De open klasse reuen had 8 inschrijvingen. We hadden rondgekeken onder de concurrentie en volgens ons was de prachtige reu Albert vom Hechtmoor een zeer goede kanshebber; wij bereidden ons er mentaal op voor dat het behalen van een “U”, met een oranje lintje, op deze dag een mooi resultaat zou zijn.
Keurmeester Williams nam uitgebreid de tijd voor iedere hond, best bijzonder. We stonden als derde in het rijtje, de eerste twee kregen een groen lintje. Oei… strenge beoordeling! Eenmaal aan de beurt liet Sheffield zich braaf keuren en betasten. Vooral z’n sterke borstkas had geloof ik de aandacht. En dan het lopen, ik hield m’n hart vast of Sheffield deze keer zonder springen en spelen met me mee zou komen, maar dat ging boven verwachting goed. Dochter Veronica zorgde met haar telefoon-camera gelukkig voor bewijsmateriaal daarvan. Zij stond samen met fokkers Baukje en Sophie langs de lijn te kijken. Terug in de rij zagen wij even later Ringmeester Marc Schellekens met ons lintje aan komen lopen: hoera, oranje! Onze dag was helemaal goed!
Eindelijk begon de plaatsing, er waren 5 U’s, 1 viel af, vier bleven er over. Rondje lopen, nummer 4 werd neergezet: jemig, derde!? Rondje lopen, nee echt, tweede? Rondje lopen, zal toch niet waar zijn, ja hoor. In opperste verbazing gooide ik m’n armen in de lucht en juichte. Eerste tegen zo’n sterk veld! Ook aan de zijlijn werd flink gefeest.
Nadat alle klassen waren gekeurd moest Sheffield opnieuw de ring in tegen de andere nummer-één-reuen. Dus onder andere tegen Macho, dat is een èchte kampioen. Maar, zelfs nadat Bruno er nog bij werd gehaald werd Sheffield/Sjoerd toch tweede en mocht hij zich reserve-kampioen noemen. Pas een tijdje later werd duidelijk dat hij op die clubmatch 2 kampioenspunten had vergaard en nu dus Nederlands Kampioen is. Bij de Winner in november 2010 hebben we hem dus in de kampioensklasse laten uitkomen, dat leverde een prachtig rapport en een U op, maar geen plaatsing. Er lopen dan ook heel wat mooie kampioenen rond hoor!
Een mooie opmerking van keurmeester Williams wil ik hier nog even noemen: hij vond onze Clubmatch zo prettig omdat hij zelden zo’n vriendschappelijke sfeer had meegemaakt op een hondenshow. Iedereen gunt elkaar het behaalde resultaat van harte. Dat komt natuurlijk omdat Hovawart mensen leúke mensen zijn die het er alleen om gaat dat we gezonde, prachtige en vooral vriendelijke Hovawarts hebben en daarmee dit mooi ras voortzetten en verbeteren!
Graag allemaal tot 10 september!
Groetjes van Caroline en Sheffield

Atie
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 2

Bericht door Atie » zo 28 aug 2011, 11:06

Zelf ben ik van de partij, Ara blijft thuis.

Maar ga wel met een hond de ring in, als het door gaat.
Dan gaan we iets nieuws meemaken, ik in ieder geval.
Afbeelding

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » zo 28 aug 2011, 11:11

Oh wat leuk, wie ga je voorbrengen?
Afbeelding

Atie
Niet te stoppen

Bericht door Atie » zo 28 aug 2011, 11:16

Dat laat ik nog even in het midden :fluit: :fluit: .
Afbeelding

Veertjuh
Beheerder

Bericht door Veertjuh » zo 28 aug 2011, 11:17

Ik ben benieuwd! :mrgreen:
Afbeelding

Atie
Niet te stoppen

Bericht door Atie » zo 28 aug 2011, 11:18

Dat zal wel, maar zien zullen we elkaar. :dans:
Afbeelding

hetty
Niet te stoppen

Bericht door hetty » zo 28 aug 2011, 21:03

Ha, de eerste blunder op dit nieuwe forum heb ik reeds begaan...
Ik was er nl behoorlijk van overtuigd dat ik in dit topic een berichtje plaatste over mijn afwezigheid op de clubmatch, maar ik bleek vooral in staat om de voornoemde tekst spoorloos te laten verdwijnen. Kortom: ze is nog immer briljant :grin: .

Maargoed, over de clubmatch gesproken dus.
Wij hebben de eerste 2 weken van september NL-logees over de vloer en ik moet het betreffende weekeinde bovendien werken.

'k Wens iedereen veel plezier en alle hondjes veel succes!
Hetty

PS
@Atie : ik heb een klein vermoedentje (AvdH?)
hälsningar, Hetty
tass av Mas och lick av Biek

Plaats reactie