lange haren voorpoten

Plaats reactie
LynntjhuuK
Newbie
Aantal hovawarts: 1

lange haren voorpoten

Bericht door LynntjhuuK » wo 23 apr 2014, 14:10

Beste hovawart liefhebbers,

Mijn lieve hovawart Chloe (zwart bruin) is vandaag naar de trimmer geweest. We hadden gevraagd of de ondervacht verwijderd kon worden, of de haren bij d'r voetjes bijgeknipt konden worden en of ze lekker gewassen kon worden.
Nu heeft de trimmer op eigen initiatief de lange haren aan haar voorpoten kort geknipt (voor het grootste deel is het bruin nu weg) en ze heeft de oren bijgeknipt. We waren hier niet zo blij mee. Maar nu weten we niet of de haren van haar voorpoten nog zo mooi zullen worden als dat ze waren en deze haren dus nog goed zullen aangro(lang met aan de buitenkant bruin), of dat bruine dan ook nog terugkomt en of de haren bij d'r oortjes nog langer zullen worden. Heeft iemand hier ervaring mee en zou hij mij kunnen vertellen hoe of wat?

Hoop snel op een reactie,

Vriendelijke groeten,
LynntjhuuK

Atie
Niet te stoppen
Aantal hovawarts: 2

Re: lange haren voorpoten

Bericht door Atie » wo 23 apr 2014, 15:19

Zelf weet ik het niet misschien dat Sia het ziet die is trimmer en heeft 3 Hovawarts ik zal haar een seintje geven.
Afbeelding

Cat
Niet te stoppen

Bericht door Cat » wo 23 apr 2014, 18:14

Hoi Lynntjhuuk

Ook ik haal altijd de lange haren bij de voorpoten weg en ook bij de oren en vaak zet ik de achterpoten ook lekker kort vooral in de winter ivm erg veel sneeuwklonten die er dan aan blijven plakken, bij mijn komen ze altijd weer netjes terug en zie geen vacht of kleurverschil.

gr Cat

Ien
Forumstamgast

Bericht door Ien » vr 25 apr 2014, 19:10

Komt helemaal terug hoor, en zoals het hoort, maak je maar niet ongerust. :knuf: Kan je mss wel wat plukwerk kosten, want wat eens recht geknipt is ...

En sorry dat ik ff zo reageer, maar die trimmer zag me nooit meer en kon een flinke uitbrander verwachten :femmy: . Wie haalt het nu in zijn hoofd om op eigen houtje een rashond ff te verbouwen? :duh:
Dat je die dingen wat korter plukt, tot daaraan toe, en de oortjes mooi kort geplukt staat zelfs erg jeugdig. :grin: Maar lange friemels aan hun poten, die hun elegante gangwerk nog eens extra in de verf zetten, dat is gewoon doodzonde als dat helemaal verdwijnt! :huil:

Cat
Niet te stoppen

Bericht door Cat » za 26 apr 2014, 08:56

Hoi Ien

Niet iedere trimmer kent de hovawart, en had misschien zijn/haar boeken er op na moeten slaan, een tip voor de volgende keer voor de trimmer, maar ik knip zo altijd redelijk kort en het groeit als kool en zijn zo weer lang dus ook ik heb een mislukte hovawart :grin:
Maar de oortje vind ik zo mooi als ze kort geplukt/geefileerd zijn en maakt ze zeker veel jeugdiger. :yup:
Komt allemaal weer goed. ;)

gr Cat

hetty
Niet te stoppen

Bericht door hetty » zo 27 apr 2014, 23:10

Hallohallo......
het is maar haar!
En haar heeft de eigenschap dat het altijdaltijdaltijd weer aangroeit.
Geen paniek, derhalve.
En pigment is pigment.
Dat zit er of dat zit er niet. Soms verandert het, maar pigment wegknippen bestaat niet.
Dus ook wat dat betreft geldt: geen paniek.

Plukken, knippen, uitdunnenen en wat dies meer zij.... de baas bepaalt wat mooi is en hoe het beest er uit ziet.
Ik hou van korte oren en vooral van voeten zónder flossen! Plus een mooi gemodelleerde staart en geen al te grote vlaggen aan de poten. Maar ik plukte of knipte ook wel eens verkeerd. Gelukkig groeit het haar altijd weer door trimfouten heen ;-)

Het is wat lullig als het "mis" gaat vlak voor een show of zo, maar anders zou ik me niet al te druk maken hoor.
Sinds ik geen shows meer loop..... loop ik vaak achter de trimfeiten aan en/of kies ik practisch boven mooi.
Mijn honden zien er dus doorlopend "niet" uit. En ze worden er geen spat minder lief door :smitten:
hälsningar, Hetty
tass av Mas och lick av Biek

Ien
Forumstamgast

Bericht door Ien » ma 28 apr 2014, 20:48

Jah tuurlijk, de baas bepaalt, maar dat was hier niet het geval ;) . En ik weet niet wat zoiets bij jullie kost, maar hier kost een hovawartje trimmen rond de € 80. En voor dat geld mogen ze wel tijdig een boekje open doen, toch? :grin: Ken er zo die als "trimfout" hondjes gingen scheren. Ik vind dat zo vreselijk als dat gebeurt, want heel vaak groeit de vacht dan wel 'anders' terug. :huil: Bepaalde typen van vachten mogen niet geschoren worden.

Ik heb mijn huidige hovi's nog nooit naar een trimmer gebracht, doe alles zelf en daar moeten de heren maar tevreden mee zijn :grin: . Onze vroegere reu wel, bij eentje die zelf hovawarts heeft. Die zijn echter wel dun gezaaid, maar de behandeling was op zijn lijfje geschreven :duim: . :lol:
Dit is inderdaad geen ramp (zei ik al), maar voor mij persoonlijk zou het vertrouwen in die trimmer wel weg zijn. :weetniet:

Plaats reactie